Fizetőssé tennék a liberális propagandát

Újabb liberális hírportált indítana az Index.hu volt főszerkesztője. Eddig alig több mint ezer fő jelezte, hogy fizetne a máshol ingyenesen is elérhető liberális propagandáért.

Új liberális hírportált indítana az Index.hu volt főszerkesztője, aki azt követően hagyta ott a liberális lap szerkesztőségét, hogy felvásárolta azt az euroatlanti integráció egyik magyarországi erős-embere, ezáltal függő helyzetbe taszítva az önmagát függetlennek eladni szándékozó lapot. Az online hírportál a tervek szerint olvasói előfizetésből működne; az alap koncepció az volt, hogy az emberek miért ne fizetnének azért, amit ingyen is megkapnak.

“A sajtószabadság, a magyar nyilvánosság a mi kezünkben is van, de tennünk kell érte. A közéleti fókuszú médiumok a világon mindenütt csak úgy és csak akkor életképesek, ha legalább részben közvetlenül az általuk nyújtott szolgáltatás, a tartalom árából élnek, azaz előfizetőik tartják el őket.”írták.

Az előfizetők pénzén elindítani szándékozott Politis.hu azonban nem aratott nagy sikert. Mindössze alig több mint ezer ember jelezte, hogy hajlandó lenne fizetni azért, ami bármelyik, a nyugati sajtóorgánumok Magyarországot érő kritikáit lefordítgató hírportálon ingyen is elérhető.

“2017. november 28-án, bő egy héttel Dudás felhívása után 1057-en látnak fantáziát a Politisben, ők összesen 46.152 eurót, valamivel több, mint 14 millió forintot fizettek be. Mindez a kívánt előfizetői sokaság alulról karcolt 5 százaléka. És mivel egy ilyen projektben az első hét erős szokott lenni, így kijelenthető, hogy a Politis ügye nem áll túl jól.” – derült ki a Válasz.hu beszámolójából.

A hírportálon megjelent eddigi publicisztikák alapján a Politis.hu nem kínál semmilyen új tartalmat a bárhol máshol ingyen is elérhető nyugat-párti liberális propagandán felül. Demokrácia, fékek és ellensúlyok, emberi jogok, államtól függetlenség, nem-liberális politikusok és üzletemberek elleni oknyomozás – ezek bárhol máshol ingyen is elérhetőek az olvasó számára.

A Politis.hu célkitűzései szerint 30000 előfizető lenne szükséges ahhoz, hogy a lap a liberális alkalmazottak számára megfelelő bérezés mellett elindulhasson. Mint kiderült, az előfizetők száma eddig alig lépte túl az 1000 főt, annak ellenére, hogy a lap indítását szinte minden ellenzéki sajtóorgánumban beharangozták.

Amióta az országgyűlés megszavazta a külföldről finanszírozott szervezetek átláthatóvá tételét, több liberális sajtóorgánum – többek közt a 444.hu és az Átlátszó.hu – is erősebb próbálkozást tett arra, hogy a lehető legnagyobb arányban hazai forrásból, az olvasók segítségével fedezze működési költségeit.